close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יש מקום לכולם: איך מתניידים עם ארבעה ילדים ומעלה?

זאב נחמנזוןיא חשוון, תשעח31/10/2017

ילדים זה שמחה, וכיאה לשמחה אתה רוצה לקחת אותה איתך לכל מקום. אז מהן האפשרויות להתנייד עם משפחה ברוכת ילדים? הכנו מורה נבוכים

תגיות:
צילום: shutterstock
נכון להיום יש בישראל כמעט שתי מיליון משפחות ברוכות ילדים, עם למעלה מארבעה ילדים. עובדה ידועה היא שרוב המשפחות ברוכות הילדים משויכות למגזר הלאומי דתי, מגזר שגם ממוצע ההכנסות החודשי שלו למשפחה אינו בין הגבוהים במשק. אז מאמר זה אינו מתכוון להציע דרכים להגדלת הכנסות, אבל כן חשבנו להציע מספר תובנות שניתן להיעזר בהן כדי להתנהל יותר בקלות, במיוחד כשמדובר בהגעה ממקום למקום.

רכב גדול הוא פתרון, אבל לא בהכרח הפתרון הנכון
באופן מעניין משפחה ברוכת ילדים היא בדיוק המשפחה שאינה מצליחה להיכנס לרכב משפחתי סטנדרטי של 5 מקומות (יכולה להיכנס, אך הדבר אינו חוקי במיוחד). הפתרון המידי שקופץ לראש הוא רכב גדול בעל 7 מושבים לפחות. אולם, בהנחה שהמשפחה אינה מבלה את רוב זמנה בנסיעות ויתרה מזאת לא כל המשפחה נוסעת לכל מקום יחדיו, רכב כזה יכול להשתלם פחות. ברכבים גדולים המנוע חזק וגדול יותר, כך שעלויות הדלק, הביטוח והוצאות הרכב הכללים בדרך כלל גבוהות יותר. כשיש מס' רב של ילדים ישנן יותר משימות לבצע במקביל, ועם רכב אחד מאד לא פשוט לעשות את זה.

שני רכבים – הרבה יתרונות
על פניו זה נשמע יקר, אך כדאי מאד לתת את הדעת על האפשרות הזו. לפעמים רכישת רכב נוסף היא פתרון משתלם ונוח יותר. במידה וחסר חלק מהסכום הראשוני מימון רכב יכול לתת מענה מידי שיקל מאד על חיי המשפחה בהמשך הדרך. כשיש רכב ראשי ניתן להעמיס עליו את רוב המטלות המצריכות רכב :העברת ציוד, איסוף ילדים, נסיעה נוחה למרחקים ארוכים יותר ועוד. אם הרכב הזה הוא רכב חברה שקיבלתם ממקום עבודתכם – הרווחתם, וחסכתם גם הוצאות של דלק ותחזוקה. כפועל יוצא הרכב הנוסף הוא רכב משני בלבד ולכן אינו חייב להיות גדול או חדש. די בכך שיהיה אמין ובטיחותי. רכבים קטנים יותר צורכים פחות דלק בדרך כלל ועלויות הביטוח והתחזוקה שלהם נמוכות יותר. ניתן להגיע לשני מקומות או לבצע מספר משימות במקביל, ואם רוצים להגיע ביחד למקום או אירוע מסוים – הנסיעה נוחה ומרווחת יותר. במידה ואתם משפחה בעלת יותר מ-5 ילדים – יש לכם 10 מקומות לעומת 7, כך שהפתרון הזה מתבקש.

קצת מידע על הרבה רכבים
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: בשנת 2016 בלבד עלו על כבישי ישראל 372 אלף רכבים חדשים. הנתון המסחרר הזה שמשמעותו היא כי מדי 110 שניות נמכר רכב חדש בארץ, מהווה גם הזדמנות ויתרון עבור משפחות המחפשות רכב נוסף. ככל שכמות הרכבים על הכביש עולה יותר ויותר מכוניות "מתפנות" לרכישה ומחירן יורד בהתאמה. אמנם ככל שערך הרכב יורד גם כשיגיע תורכם למכור אותו סביר שערכו ימשיך לרדת, אך מצד שני הרעיון ברכב נוסף הוא לקנות דגם יציב ואמין שישרת אתכם היטב לשנים רבות ולא למכור אותו לאחר שנה שנתיים.

בעוד שחברות השכרת רכב מציעות על פי רוב דגמים חדשים יותר – ניתן לא פעם להגיע למציאות משתלמות ביותר בשוק הרכבים הפרטי, עם קילומטראז' נמוך, שמירה טובת על תחזוקת הרכב ומחיר אטרקטיבי במיוחד. חשוב לזכור שמתוך סך הרכבים בישראל כ-62% הם בבעלות פרטית, ועם מעט סבלנות ונחישות ניתן למצוא עסקאות כדאיות מאד באתרי האינטרנט השונים למכירה, בדפי Facebook ייעודיים למכירת רכבים וגם מפה לאוזן.

במידה והחלטתם לבחור ברכב בעל 7 מושבים או יותר – חשוב מאד שתבדקו לפני הרכישה כי מדובר ברכב מרווח בעל מנוע חזק וחסכוני בדלק, וכי אלו אינם באים על חשבון הבטיחות והיציבות שלו. אם אתם גם מרבים בנסיעות בדקו כי עלויות התחזוקה השוטפת אינן גבוהות וכי יש מספיק ביקוש, ידע ושירות לסוג הרכב שבחרתם. והכי חשוב – סעו בזהירות, שמרו על עצמכם ועל ילדיכם ותיהנו מהדרך.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה